www.Antmania.pl

Forum hodowców mrówek - www.antmania.pl
Teraz jest Cz lip 19, 2018 8:44 am

Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N wrz 29, 2013 2:12 pm 

Witam!
Chciałbym Was dzisiaj prosić o pomoc. W ramach projektu eSzkoła Wielkopolska chcemy w naszym liceum hodować mrówki gatunków występujących na terenie naszego województwa.
Dowiedziałem się, że w Polsce występuje ponad 100 gatunków, jednak czy wie może ktoś, które z nich występują w moim rejonie?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam ;)

PostNapisane: N wrz 29, 2013 2:43 pm 

Czy naprawdę tak trudno poszukać? Sam dopiero jestem początkujący, a nie zadałem żadnego pytania dotyczących mrówek gdzie występują, gdzie je można znaleźć itd itd.. bo wiem że wystarczy przeczytać opisy poszczególnych , pospolitych gatunków, które znajdują się w naszym kraju i samemu wziąć się za szukanie.
Na necie jest tego mnóstwo, a nawet opcja szukaj na tym forum na pewno cię nie zawiedzie.

No w twoim regionie na pewno znajdą się takie pospolite gatunki jak myrmica sp.( szukać, szukać pod kamieniami na pewno jakąś królową wyłapiesz) , lasius niger( skończona rojka) , lasius flavus( rójka kończy się na początku października, więc także powinieneś znaleźć królową) i od tego proponuje zacząć ;)
* podałem te najbardziej pospolite

Spróbuj także zlokalizować inne mrówki na podstawie atlasów, opisów gatunków, które znajdują się na necie.

Pozdrawiam

PostNapisane: N wrz 29, 2013 3:10 pm 

Do obserwacji w szkole fajna by była duża mrówka np. Camponotus ligneperdus w korku pionowym :D
raczej jej teraz nie znajdziesz, ale masz link 15 zł to nie dużo :) viewtopic.php?f=7&t=8570
poczytaj najpierw o nich.
nie polecam Lasius flavus to gatunek podziemny mało żywotny, po prostu nudny
a jakie macie formikarium?

PostNapisane: N wrz 29, 2013 3:39 pm 

Lestek:
Kilka gatunków znalazłem, potrzebuje pomocy, gdyż nie chcę pominąć zbyt wielu.